חדש!!!

חוברת 'המקדש - נויו של עולם' בהוצאת נוער המקדש
מאה ואחד מקורות בנושא הר הבית, גאולה והמקדש.
להזמנות - 0584838286

יסודות – נוער המקדש



בפרוס חודש מנחם-אב, חודש החורבן, התכנסנו חברי נוער המקדש כשעינינו נשואות למציאות חדשה בהר הבית ובמקום המקדש, ולהפוך את החודש הזה מחודש חורבן לחודש בניין.
שמנו לעצמינו שלוש מטרות, שלושה נדבכים מעשיים לקראת בניין הבית:

הנדבך הראשון: הגדלת לימוד המקדש. ברמב"ם נקבע כי אין הכהנים והלויים נכנסים לעזרה לעבוד, טרם למדו חמש שנים את העבודה. אנו מקבלים על עצמינו להגביר את לימוד מסכתות המקדש וההלכות ברמב"ם כנדבך יסודי שיקדם את בניין המקדש בדורנו.
כבר אמר מר"ן הרב קוק זצ"ל כי מאמר חז"ל "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה" אמור במיוחד בעניין בניין הבית, וככל שילמדו את ענייני המקדש כן נקדם את שעת בניינו.

הנדבך השני: הכנה מעשית של פרחי כהונה לקראת עבודתם במקדש, וצוערי לוייה לקראת שירתם בדוכן, תוך השתתפות בתרגילים הנערכים כהכנה לחידוש העבודה.

הנדבך השלישי: לאור קביעת חז"ל שעם ישראל נמצא במציאות של תרדמה בעניין המקדש, קיבל נוער המקדש על עצמו להתעורר ולעורר לקיום דברי נשיא ישראל, רבן יוחנן בן זכאי "מהרה ייבנה המקדש" באמצעות כנסים, צעדות ופעולות התעוררות המקדמות את שעת המקדש.
בתפילה חרישית לקיום נבואת ישעיהו" והביאותים אל הר קדשי ושימחתים בבית תפילתי, עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים"


אין תגובות: