חדש!!!

חוברת 'המקדש - נויו של עולם' בהוצאת נוער המקדש
מאה ואחד מקורות בנושא הר הבית, גאולה והמקדש.
להזמנות - 0584838286












אתה כופר בגלות! אתה לא מתבייש?










בבוקר ערב ר"ח מנחם אב, הלכתי להתפלל בשטיבל שליד ביתי.
לבשתי חולצה של נוער המקדש בה כתוב "מפסיקים לבכות מתחילים לבנות" עם ציור של בית המקדש. 
בסוף קריאת התורה ניגש אלי אדם הלבוש בחליפה ומגבעת- המכונה "חרדי" ואמר לי כך:" אני מצטער שאני מפריע לך באמצע תפילה, אבל..." ציפיתי שיעיר לי אולי שהתפילין שלי לא במקום או משהו בסגנון. אבל לא! הוא אמר לי כך:" מה שכתוב לך על החולצה זה ממש כפירה בגלות! נדהמתי. לאיזו רמה הגענו! 
תמיד ידעתי שהחרדים מתנגדים לעלייה להר הבית. 
תמיד ידעתי שהחרדים לבושים שחורים כי אלו הבגדים שלבשו בגלות.
אבל להגיע למצב שבו אסור לכפור בגלות זה שפל המדרגה! מי היה מאמין!
אז למרות שהייתי באמצע תפילה ועם תפילין עלי, הגבתי לו בקצרה:" אנחנו כבר לא בגלות! אנחנו בגאולה!"
הבן אדם התנער מתשובתי, ותקף אותי בחריפות:"רפורמי! תוריד את התפילין שלך!
לא הגבתי. 
ואז הוא סינן ספק אלי ספק לעצמו:" תינוק שנשבה..."
חזרתי הביתה לאחר התפילה, וחשבתי לעצמי. 
סוף סוף קיבלתי חותמת שמה שאני עושה מצליח! סוף סוף אמרו לי שאני כופר בגלות! 
זו שמחה שמהולה בעצב. אולי רחמנות.
אני שמח שאומרים עלי שאני כבר לא בגלות- כי אנחנו לא בגלות! 
אבל עצוב מאד שיש אנשים שלא רוצים לבנות עכשיו מקדש. דיבורים כמו "זה לא ברמה שלנו" או "זה מרגיז את הגויים- אז למה לנו" מחלישים את העם ואת הרצון לקיים מצוות עשה "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". 

חברים! 
בואו לא נהיה כמו אותו אדם שניגש אלי באמצע תפילה. בואו לא נעצום עיניים. אנחנו בגאולה!

בציפייה לבניין בית המקדש במהרה
  ישראל מנחם רט- נוער המקדש. 

2 תגובות:

שלמה פרנקל אמר/ה...

אשריכם!

אנונימי אמר/ה...

אני מאמינה באמונה שלמה שאנחנו עמוק באתחלתא דגאולה ושהגיעה כבר מזמן העת להשתחרר מהגלות ולהתקדם לשלב הבא, אבל עצוב לי שיצא מהניסוח של הסיפור קיטרוג כזה.
אולי היה עדיף פשוט לכתוב שניגש אליך יהודי? בלי הגדרות מיותרות שיוצרות הכללה על מגזר שלם..
גם אם יש חרדים שזוהי דעתם, ואפילו אם זוהי דעתם של הרוב - לא כל מי שלובש חליפה ומגבעת ומכנה את עצמו "חרדי" חושב שלרצות מקדש זה רפורמה.
נצבט לי הלב לקרוא שיהודי מדבר וחושב ככה, אבל להדגיש שהוא היה חרדי, גם אם זאת האמת -
לדעתי רק יוצר יותר פילוג בעם ישראל וקיטרוג בשמיים ומרחיק אותנו מהמטרה הגדולה שכולנו שואפים אליה.
סליחה אם פגעתי בכבודכם.
שנזכה לגאולה שלמה בקרוב ואשריכם על הכוונה הטהורה!